joi, 18 august 2016

Saptamana palariilor hazlii - clubul de vacanta

Am inceput saptamana pasind cu incredere intr-o noua aventura creativa :)

Am discutat despre istoria palariilor si am aflat ca prima palarie descoperita a fost cea din paie.
Am admirat poze cu palarii si reviste din anii 1800 specializate in vanzarea palariilor pentru dame din Paris.
Am descoperit ca exista mai multe feluri de palarii:
Acubra - Pǎlǎrie australianǎ din fetru cu borul lat.
Pălărie de castor făcuta din blană de castor.
Bicorn - Pălărie cu două colțuri purtată în trecut de ofițeri, jandarmi și diplomați.
Biretta - Pălărie pătrățoasă cu 3 sau 4 muchii si vârfuri purtată de clerul Bisericii Catolice, dar și de unii clerici englezi sau lutherani.
Canotieră - Pălărie de pai plată, cu boruri plate, purtată înainte de marinari și utilizată în prezent la garden-party-uri.
Pălărie Boonie - Pălărie moale de bumbac cu margini largi, utilizată în mod frecvent de către militari. Este similară cu o pălărie găletușă.
Șeful Câmpiilor - O pălărie de greutate ușoară pentru toate anotimpurile desenată de John B. Stetson pentru cerințele Americii de Vest.
Pălărie Găleată - O pălărie moale, de bumbac cu un bor larg înclinat spre jos.
Pălărie clopot - Pălărie de damă în formă de clopot la modă în anii 1920.
Pălărie Conică Asiatică - Pălărie simplă de paie asociată cu Asia de Est și Sud-Est.
Tricorn - Pălărie moale, cu bor larg, prins în trei locuri de calotă, ceea ce îi dă o formă triunghiulară.

La partea practica am realizat un "Coif", cu detalii realizare aici.





 Am continuat prin a asculta o poveste draguta "Maimutele si palariile" 
Am reusit sa confectionam o "Sapca Ratusca", aici gasiti sablonul





Ne-am distrat cu Jocul : "Descoperă ghicitoarea din pălărie" 



 Am aflat cine este un Bufon si ce fel de palarie poarta :) Gasiti intructiuni de realizare si sablon aici Iata ce ne-a iesit ;)









 Incheiem saptamana cu o calatorie imaginara in Mexic :) Am aflat ce este un Sombrero si am confectionat unul inspirandu-ne dupa modelul de aici

Nu am uitat nici de joaca :) copiii au colorat impreuna o fisa, apoi au lipit cifrele de la 1-10 in ordine crescatoare pe ciucureii unui Sombrero. La final, am gasit cuvinte care incep cu fiecare litera ce alcatuieste cuvantul Sombrero.
 
Cuvântul sombrero se referă, de obicei, la un tip de pălărie originară din Mexic. Cuvântul sombrero este împrumutat din limba spaniolă, unde termenul este folosit pentru orice pălărie cu bor. El provine de la cuvântul spaniol sombra, care înseamnă umbră. Vorbitorii de spaniolă din afara Mexicului o numesc "pălărie mexicană" (sombrero mexicano).
De obicei, sombrero-urile au o calotă înaltă și un bor foarte întins care poate fi îndoit. Pălăriile țăranilor sunt, de obicei, făcute din paie, în timp ce spaniolii mai bogați poartă pălării făcute din pâslă.
Pălăriile sombrero pot avea multe modele și culori, de asemenea ele au o mica sfoară care țin pălăria pe cap. Ele au fost create atât de largi pentru a oferi protecție maximă împotriva climatului cald al Mexiculu : sunt destul de mari pentru a umbri complet capul, gâtul și umerii purtătorului.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu